Awaria samochodu – i co teraz?

Zazwyczaj gdy nasze auto ulega zepsuciu, myślimy tylko o jednym: gdzie znajdzie się mechanik samochodowy, który jak najszybciej je naprawi, i zrobi to za sensowną kwotę. Jeśli nie mamy znajomego warsztatu lub osoby, która będzie w stanie nam kogoś polecić (bo np. ostatnio sam miał awarię, i odwiedził serwis samochodowy, z którego usług był zadowolony), szybko rozpoczynamy poszukiwania dostępnego warsztatu. Warto jednak przed podjęciem pochopnej decyzji zastanowić się, czy nie lepiej poświęcić chwilę i znaleźć serwis samochodowy, który spełni nasze oczekiwania nie tylko w kwestii szybkości rozwiązania problemu, ale także w jego skuteczności i trwałości.

Warsztat samochodowy – jak wybrać?

Pierwszym kryterium naszego wyboru powinna być jakość oferowanych usług. Jak to zweryfikować? Chociażby w najprostszy sposób, sprawdzić opinie w Google, zasięgnąć rady znajomych. Jeśli nie mamy takiej możliwości, lub jesteśmy poza miejscem zamieszkania i musimy na szybko naprawić usterkę, warto przestrzegać kilku prostych zasad, które mogą uchronić nas przed stratą czasu i pieniędzy. Przede wszystkim nie dajmy się zwariować – wiadomo, że zależy nam na czasie, ale jeśli jedziemy na najbliższy serwis, i mówimy np. że wydaje nam się że klocki są do wymiany, a mechanik z miejsca chce nam wymieniać klocki i tarcze za jednym zamachem bez spojrzenia na auto – od razu powinniśmy zmienić serwis samochodowy na inny. W każdym wypadku kiedy zgłaszamy się z jakimkolwiek problemem, po to jest mechanik samochodowy aby w pierwszej kolejności samemu zdiagnozować usterkę, a potem dopiero przedstawić możliwe opcje i koszty naprawy. Należy pamiętać, że odpowiednia diagnostyka to podstawa – bez poprawnego odnalezienia źródła naszego problemu nie jest możliwa odpowiednia naprawa. Żaden szanujący się serwis samochodowy nie pozwoli sobie na coś takiego, gdyż mechanik samochodowy pracujący w takim miejscu zdaje sobie sprawę że po nierzetelnej naprawie żaden klient do niego nie wróci.